Proiektuak

Baratza

Naturarekin harremanetan
Atxurra hartu eta lurra erein, ereindakoa jaso eta azokan saldu Garaian garaiko haziak landatu
Azoka
Eskuak zikindu, lurraren kontaktua sentitu, naturarekin lotura
Zientzia gunea

Gure baratzaren  helburu nagusia da ikasleek frutak, barazkiak, barazkiak eta usain-belarrak ereiteari, landatzeari eta kontsumitzeari buruz ikastea, nekazaritza-gaitasunak garatzea, komunitatearen integraziorako eta elkarbizitzarako espazioak sortzea, elikadura-ohiturak hobetzea…

Gure eskola-baratzean, adibidez, honako hauek landu dezakegu: lateraltasuna, espazio-denbora orientazioa, motrizitate fina, zentzumenekin arakatzea, galderak planteatzea eta ikerketa-estrategiak garatzea, eta izaki bizidunen behaketak egitea.

Eskola-baratze pedagogikoak ezagutza eta ikaskuntza esanguratsua eraikitzen laguntzen du, aldez aurreko ezagutzetatik abiatuta, eskola-curriculuma baratzeko lanaren inguruan integratzen du, eta diziplinen artean ikuspegi holistikoa lortzeko aukera ematen du. Curriculum-edukiak ikasten laguntzen du, esperimentazioaren eta manipulazio-lanaren bidez. Motibazioa eta irakaskuntzarekiko eta ikaskuntzarekiko interesa sustatzen ditu, baita natura zaintzea ere. Osasunarekin eta elikadura osasungarriarekin lotutako ikaskuntza sustatzen dute

Eskola-baratze batean lan egiteak, hezkuntza-esparruaren barruan zein kanpoan, onura sozialak, fisikoak eta emozionalak ditu txikientzat. Honako hauek dira nagusiak:

• Talde-lana sustatzen du
  • Hainbat zeregin egin behar dituztenez, haurrek elkarren laguntza behar dute, talde-lana, lankidetza eta laguntasuna bultzatuz. Gainera, bakarrik antolatu behar direnez, pixkanaka erantzukizunaren eta autonomia pertsonalaren zentzua garatzen dute.
  • Zentzumenak estimulatzen ditu
  • Eskolako baratzeetan, txikiek jotzen, usaintzen, ikusten eta dastatzen ikasten dute, hau da, estimulazio sentsorialaren bidez ikasten dute ondo pasatzen duten bitartean. Era berean, liburuetan irakurri dutena aplikatzen dute eta prozesu naturalak nola garatzen diren bertatik bertara ikus dezakete.
  • Esfortzuaren balioa erakusten du
  • Elikagaien laborantzaren bidez, haurrek ahaleginaren balioa ikasiko dute eta nekazarien lana errespetatuko dute. Gainera, beren janaria lantzeak ilusio handia egingo die, eta hori lortzean beren buruaz pozik eta seguruago sentituko dira.
  • Ingurumenaren zaintza sustatzen du
  • Lurrarekin eta landareekin elkarreraginean aritzea eskatzen duen jarduera denez, txikiek ingurumena eta natura errespetatzearen eta errespetaraztearen garrantzia ikasiko dute.
  • Sustatu elikadura osasuntsua eta orekatua
  • Eskola-baratzeek ere elikadura orekatua sustatzen dute, haurren eskura jartzen baitituzte elikagai osasuntsu eta sasoiko asko, ezagutu eta proba ditzaten.