Irratia

Bizi garen aro digitalean, eztabaidaezina da trebetasun berriak behar direla. Kasu askotan haurrek modu autonomoan ikasten dituzten arren, beharrezkoa da ikaskuntza hori gidatzea, oinarrizko hiru printzipioren arabera: erabili, ulertu eta baliabideak sortzea.

Eskolako irratia tresna didaktiko berritzailea da, non ikasleek eta irakasleek hainbat proiektu egin ditzaketen, elkarrekintza eta sozializazioa bultzatuz. Hitza hartzeko leku bat da.

Hauek dira irratiaren funtzio nagusiak:

• Heztea.
  • Entretenitu.
  • Informatzea.
  • Orientatzea.
  • Sustatu.

Irratiak ikaskuntza adierazgarrirako instantziak sortzen ditu, sormena, irudimena, lan kooperatiboa eta baita entretenimendua ere handituz.

Eskola-irratiko programak aplikatzen dituzten edo aplikatu dituzten ikastetxe ugari bat datoz beren abantaila anitzak defendatzerakoan:

Talde-lanerako trebetasunak sustatzen ditu.

• Eztabaida sustatzen du eta lantzen diren gaietan sakontzeko aukera ematen du, modu atseginean.
  • Ahozko eta idatzizko komunikazioa hobetzen laguntzen du, baita lexikoaren aberastasuna handitzen ere.
  • Gogoeta egitera animatzen du, eta lankideek egiten duten lanarekiko eta betetzen dituzten funtzioekiko errespetua garatzen du.
  • Ikasleek kontzientzia hartzea errazten du, beste haur eta heldu batzuek balora dezaketen zeregin batengatik.
  • Hitz egiteko txanda errespetatzen irakasten du.
  • Atal bakoitzean, musikaren eta/edo audio-klipen erabileran teknologiak dituen aplikazioak erakusten ditu.
  • Irratiak eskolan duen azken abantaila, eta ez horregatik garrantzi gutxiagokoa, haurren sormenari hegoak ematen dizkiola da.